W dniu 27 stycznia br. odbyło się on-line pierwsze w tym roku wspólne spotkanie FNPSMS, PZPK, IBZFOOD, SOPEXA i MEDIA ON w ramach prowadzonej kampanii promocyjnej „Seeds for Future”.
W trakcie spotkania Sabine Triendl z SOPEXA podsumowała i wysoko oceniła ubiegłoroczne działania promocyjne. Zwróciła też uwagę na duże zainteresowanie ze strony odbiorców kampanii. Podkreśliła, że bieżący rok niesie ze sobą wiele wyzwań wynikających m.in. z: postępujących zmian klimatu, problemów z dostępnością wielu surowców i energii, coraz większych problemów z dostępem do wody, a także zawirowań wynikających z wojny w Ukrainie.
Reprezentujący MediaOn Kuba Starzyk przypomniał, że prowadzona kampania promocyjna w internecie i mediach społecznościowych w większości obszarów osiągnęła zakładane cele, a nawet je znacznie przekroczyła.
W trakcie spotkania dyskutowano o kampanii promocyjnej kukurydzy, a także sorgo. Zwrócono uwagę na zmniejszanie się powierzchni uprawy kukurydzy i sorgo m.in. we Francji i Hiszpanii oraz odchodzenie rolników od ich uprawy na rzecz innych gatunków. Wyzwaniem dla uczestniczących w kampanii będzie zdiagnozowanie przyczyn tych zmian i próba przeciwdziałania im. Na szczęście w wielu krajach, np. w Polsce areał uprawy kukurydzy wzrasta. Niekorzystne warunki meteorologiczne jakie wystąpiły w 2022 r. i napływ dużej ilości ziarna z Ukrainy mogą jednak ten trend odwrócić.
Więcej o kampanii „Seeds For Future” można znaleźć na:
www, Facebook, YouTube.